De Nederlandse supermarktbranche heeft vorige week een omzet van 604 miljoen euro bijgeschreven. Dat is zeven miljoen euro meer dan in een gemiddelde week in 2010. Dat blijkt uit de GfK Oranje Food monitor die, zolang Oranje in de strijd is, door GfK gedurende het WK voetbal wekelijks wordt gepubliceerd.
De oranjekoorst groeit gestaag, maar het aantal gekochte oranjeproducten (in relatie tot Koninginnedag) blijft nog achter bij het WK 2006 en EK 2008, concludeert het onderzoeksbureau.
Vooral in Friesland, Flevoland en Noord Holland worden veel oranjeproducten gekocht, evenals door de consumentengroep ‘huishoudens met kinderen’.
De top 5 Oranjeproducten van de afgelopen week zijn:
1.Lipton WK actieproducten met glas
2.Page WK verpakking 32-rol
3.Campina Oranjevla
4.Buys WK zoenen
5.Babybel mini kaasjes
Supers wachten op doorbraak oranjekoorts
Gepubliceerd op 8 juni 2010 om 00:00
Reacties 0