Asos wil pick-ups in stenen winkels

Webwinkel Asos onderzoekt mogelijkheden om online-bestellingen bij retailketens af te laten halen. Dat meldt Twinkle Magazine op zijn site.

De Britse online kledingshop sloot zijn boekjaar af met een omzet van ruim een kwart miljard euro en is daarmee een van de belangrijkste spelers in de Britse modebranche. Toch wil de pure player juist met de doorgaans minder presterende concurrenten uit de high street gaan samenwerken.

"De volgende stap is voor ons het verbeteren van de aflevering van producten, zodat de klant bij Asos kan bestellen en vervolgens kan kiezen op welke locatie het pakket moet worden afgeleverd", aldus het bedrijf in een verklaring bij de gepresenteerde jaarcijfers. "We praten momenteel met verschillende grote merken." 

Tevens zal de webshop dit jaar een platform lanceren dat klanten de mogelijkheid biedt gebruikte kleding online te verkopen. Ook onafhankelijke boetieks en designers kunnen via het platform hun artikelen aanbieden. Asos hoopt met deze blik naar buiten de organische groei te verhogen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!