Advertentie-campagnes waarin diverse media worden ingezet zijn effectiever dan campagnes waarin slechts één medium wordt gebruikt. Dit blijkt uit onderzoek van Hilde Voorveld, die op haar onderzoek hoopt te promoveren aan de Universiteit van Amsterdam.
Met name een ondersteunende website slaat goed aan. Hierbij wekt reclame in het eerste medium interesse voor de reclame in het tweede medium waardoor deze met meer aandacht wordt bekeken. Verder geloven consumenten dat een merk goed is vanwege het feit dat het reclame in meerdere (ogenschijnlijk onafhankelijke) bronnen tegenkomt.
Merken als Coca Cola, Philips en Volkswagen maken gebruik van ondersteunende websites om te communiceren met consumenten. Voorveld onderzocht factoren die bijdragen aan succes van deze nieuwe aanpak. Het blijkt dat de interactiviteit van websites een belangrijke succesfactor is. Ook toont Voorveld aan dat campagnes waarin naast websites ook traditionele media worden ingezet effectiever zijn dan campagnes waarin slechts één medium wordt gebruikt.
'Adverteren in diverse media werkt beter'
Gepubliceerd op 10 juni 2010 om 00:00
Reacties 0