Woonwarenhuis IKEA werpt een kritische blik op de relatie met zijn reclamebureaus. Dat meldt Adformatie op zijn site. Er worden gesprekken gevoerd met zeven bureaus.
“IKEA ontwikkelt zich en verandert en het is goed om naar de communicatiebehoefte van het merk te kijken en naar de vraag welk reclamebureau of welke reclamebureaus daar het beste bij passen”, verklaart Rianne Zeelenberg, advertising manager van IKEA, de herziening. “Het is niet zo dat de relatie met Lemz, sinds drie jaar het reclamebureau voor de merkcampagnes van IKEA, en met De Combinatie van Factoren, sinds circa zes jaar het bureau voor actiematige campagnes, is opgezegd”, benadrukt Zeelenberg.
Zowel Lemz als de Combinatie van factoren staan op de longlist. Andere namen wil Zeelenberg niet prijsgeven. De pitch wordt begeleid door Rob Benjamens en Fred Moolhuijsen van Conclusion Communication Architects.
IKEA rond de tafel met reclamebureaus
Gepubliceerd op 11 juni 2010 om 00:00
Reacties 0