Bierfabrikant Bavaria heeft met 'de oranje jurkjes' een 'goede en leuke' campagne neergezet. Dat vindt een aantal deskundigen, zo meldt Zibb. Een aantal vrouwen, dat in opdracht van de fabrikant de oranje jurkjes droeg, veroorzaakte in binnen- en buitenland veel publiciteit nadat zij op het WK tijdens de wedstrijd Nederland-Denemarken uit het stadion werden gezet omdat zij reclame zouden maken.
"Dat hebben ze echt geweldig gedaan", aldus marketingdeskundige Wouter de Vries van de Vrije Universiteit Amsterdam. "Bavaria is internationaal gezien een relatief onbekend merk. Het is gelukt ineens veel aandacht te krijgen", aldus De Vries. Volgens de deskundige is het nu zaak de aandacht positief te houden. "Als er rechtszaken gaan komen, kan dat zich tegen het merk keren."
Volgens De Vries is FIFA erop uit om Bavaria 'een lesje te leren door het geheel in een negatieve saus te gooien' zodat de bierproducent geen marketinggewin kan behalen. "De FIFA is er alles aan gelegen Bavaria de oren te wassen. Hoe onschuldig de campagne ook is, Budweiser die voor vele miljoenen euro's de rechten heeft gekocht, is er niet mee gediend", aldus De Vries. De deskundige verwacht dat de verkoopcijfers van de producent flink zullen stijgen.
Reacties 0