HEMA opent volgende week woensdag in Valenciennes zijn tweede winkel in Frankrijk. De warenhuisketen had in het land al een vestiging in Parijs (Creteil).
De nieuwste buitenlandse winkel is opgezet volgens het internationale HEMA-concept. Deze formule is speciaal ontwikkeld voor landen waar de consument nog niet bekend is met de winkel en het merk HEMA.
Het format is inmiddels doorgevoerd in de acht vestigingen in Duitsland en de twee vestigingen in Frankrijk en is gebaseerd op leefsituaties. De winkel is ingedeeld in negen verschillende leefmomenten en de bijbehorende ruimte, zoals slaapkamer, woonkamer en kinderkamer. Consumenten die nooit eerder in een vestiging van HEMA geweest zijn moeten zo snel hun weg kunnen vinden.
“In onze thuismarkt Nederland en België zijn we verwend. Mensen kennen onze producten en onze winkels”, stelt Ronald van Zetten, ceo van HEMA. “In Frankrijk beginnen we nu met een tweede winkel. De vestiging in Parijs doet het goed. Natuurlijk hebben we ervaringen opgedaan en veel geleerd in het afgelopen jaar. Voor deze nieuwe winkel in Valenciennes hebben we voor een zo logisch mogelijke indeling gekozen voor wat betreft de winkelindeling en assortimentsselectie. En de eerste reacties in de omgeving van de winkel in Valenciennes zijn positief.”
Begin 2008 sprak HEMA de ambitie uit om binnen Europa verder te willen groeien en nieuwe markten te gaan zoeken. Inmiddels is HEMA operationeel in vijf landen: Frankrijk, Luxemburg, Duitsland, België en Nederland. HEMA wil haar positie in al deze landen verder uitbouwen.
HEMA opent tweede Franse winkel
Gepubliceerd op 18 juni 2010 om 00:00
Reacties 0