Oranjekoorts in supermarkten neemt toe

De omzet van Nederlandse supermarkten wordt aangewakkerd door het WK in Zuid-Afrika. De verkoop van Oranjeproducten blijft echter nog ietsje achter vergeleken met het WK in 2006 en het EK in 2008.

Tot nu verdiende de branche 24 miljoen euro meer omzet dan in een gemiddelde week. Eerder schatte GfK de totale extra WK-omzet van de supers op vijftig miljoen euro. "Het gaat de goede kant op", concludeerde een woordvoerder.

Vooral in de Randstad worden veel Oranjeproducten verkocht. Het zijn vooral de huishoudens met kinderen die producten als WK-M&M's, Oranje-bifi's en Oranjevla in hun winkelwagentjes laden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!