Kopen via mobiel langzaam op gang

De verkoop van producten en diensten via de mobiele telefoon begint langzaam op gang te komen. Zo’n tien tot twintig procent van de consumenten koopt wel eens iets via zijn gsm, blijkt uit een Europese steekproef. Vooralsnog gaat het vooral om mobiele downloads bij webwinkels als iTunes App Store en Android Market.

In Engeland kocht negentien procent van de ondervraagden afgelopen maand een product of dienst met zijn mobiel. In Frankrijk was dat negen procent en in Duitsland dertien procent, aldus Lightspeed Research, die het onderzoek onder duizend rsspondenten verrichtte in opdracht van de Mobile Marketing Association.

De groei van mobiel winkelen wordt geremd door het ontbreken van een algemeen geaccepteerd en veelgebruikt systeem om betalingen mee af te handelen. Rabobank probeert in Nederland die positie op te eisen met SMS Betalen, terwijl Currence bezig is met een mobiele versie van iDeal. Maar die betaalmethode zou pas op zijn vroegst in 2011 verschijnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!