Consumenten die andere levensfase ingaan zijn interessante online klanten
Gepubliceerd op 11 mei 2005 om 00:00
Wanneer mensen aan het begin staan van een verandering in hun leven, zoals gaan trouwen, een huis kopen of een eerste kind krijgen, vertonen zij voor marketeers interessant webgedrag. Het Amerikaanse comScore Networks bestudeerde deze doelgroep en noemde ze de Online Expectants, die zwanger of net bevallen zijn, de Engaged Buyers, die onlangs getrouwd zijn of dat binnenkort gaan doen, en de Movers & Shoppers, die voor het eerst een eigen huis kopen en dus gaan verhuizen. Hun webgedrag werd vergeleken met dat van de gemiddelde internetgebruiker.De Online Expectants bijvoorbeeld surfen vaker naar sites van speelgoedfabrikanten (62% zo vaak als gemiddeld), warenhuizen, interieurwinkels en boekwinkels. Omdat kinderen duur zijn, is 19% meer dan gemiddeld geinteresseerd in discounts. Opvallend is de uitkomst dat alle drie genoemde doelgroepen meer dan gemiddeld belangstelling hebben voor entertainment sites. Misschien denken mensen die aan de vooravond van een belangrijke verandering staan in een later stadium geen geld of tijd meer te hebben voor uitgaan. Het zijn dus niet altijd de voor de hand liggende sites die dergelijke consumenten frequenteren.
Reacties 0