Advertenties Diesel gaan Britten te ver

Jeansmerk Diesel moet in Groot-Brittannië twee advertenties terugtrekken, omdat ze onfatsoenlijk zouden zijn. Op de ene poster maakt een meisje een foto van haar geslachtsdeel, terwijl op een andere een meisje haar borsten laat zien aan een bewakingscamera.

De Britse reclamewaakhond, de Advertising Standards Authority (ASA) heeft Diesel gesommeerd de beelden overal te verwijderen. Ongepast en asociaal, noemt ASA de campagne. Het zou ontverantwoord zijn en jongeren kunnen aansporen om zelf zulk gedrag te vertonen. Diesel is het oneens met de beschuldigingen, volgens het bedrijf bevatten de advertenties niet meer provocerende beelden dan posters van lingerie of zwemkleding.

Diesel is vaker in het nieuws door opvallende of sexy advertenties. Zo deed het merk eerder al seksspeeltjes cadeau bij aankoop van een jeans onder het motto ‘Sex sells, unfortunately we sell jeans'.

Klik hier voor de complete serie foto's van de campagne, inclusief de twee in Groot-Brittannië verboden afbeeldingen.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!