Detailresult, bekend van supermarktformules DekaMarkt, Dirk van den Broek en Bas van der Heijden, besteedt zijn business intelligence-activiteiten uit.
“Door de toenemende concurrentie en prijzenoorlogen in onze branche wordt het belang van informatie steeds groter”, aldus René Post van Detailresult. “Het verzamelen, opslaan en real-time analyseren en bewerken van zeer grote volumes data is werk voor een specialist. Door dit proces bij Inergy onder te brengen, kunnen wij ons meer focussen op onze eigen kernactiviteiten en besluitvorming.”
Inergy genereert inkoopgegevens en logistieke gegevens op basis van de aangeleverde transactiegegevens uit alle winkelsystemen en giet dit in rapportages, dashboards en (KPI)-scorecards. “Die actuele stuurinformatie ondersteunt het management bij het snel kunnen nemen van beslissingen op basis van de juiste, volledige en actuele informatie”, aldus Post.
Supers besteden business intelligence uit
Gepubliceerd op 7 juli 2010 om 00:00
Reacties 0