Britse drogisterijketen Superdrug verhoogt marketingbudget
Gepubliceerd op 12 mei 2005 om 00:00
De op 1 na grootste Britse drogisterijketen Superdrug start een reclamecampagne van 10 miljoen pond in een poging te kunnen blijven concurreren met marktleider Boots. Boots had in 2004 een marktaandeel van 25,4% tegen 6,3% voor Superdrug. In de totale ranglijst van ketens die in het Verenigd Koninkrijk drogisterijproducten verkopen komt Superdrug op de vijfde plaats na Boots, Tesco, Asda en Sainsbury`s.Superdrug is eigendom van AS Watson, de retailpoot van Hutchison Whampoa uit Hongkong. AS Watson is een ambitieuze onderneming, die begon als Aziatische drogisterij- en supermarktketen. In 2000 nam het bedrijf de Britse discountdrogist Savers over, in 2002 gevolgd door de overname van de Nederlandse keten Kruidvat, toenmalig eigenaar van Superdrug. Kruidvat had Superdrug in 2001 overgenomen van Kingfisher. Begin 2005 kocht AS Watson de Franse parfumerieketen Marionnaud voor 534 miljoen euro en de overnamekas is ook nu nog niet leeg. De verhoging van het reclamebudget van Superdrug is deels ingegeven door de winstwaarschuwing die concurrent Boots onlangs afgaf.
Reacties 0