Social media wordt steeds vaker ingezet door retailers. Naast de detailhandel zien ook bedrijven in de IT, media- en marketing en consultancy in toenemende mate het nut in van sociale netwerken. Uit onderzoek van Regus blijkt dat bijna de helft van de Nederlandse bedrijven, 48 procent, social media inzet bij het werven van nieuwe klanten.
Een kwart van de ondernemingen heeft een apart potje voor activiteiten op het gebied van social media. Vooral kleine bedrijven maken gebruik van de sociale netwerken op internet. Van de kleinere ondernemingen ziet 59 procent het organiseren van en verbinden met klantgroepen als het belangrijkste aspect van social media. Driekwart zet de netwerken in om waardevolle informatie op het spoor te komen.
"Hoewel de belangrijkste functie van deze virtuele netwerken het onderhouden van contacten blijft, acquireren bedrijven inmiddels succesvol en gaan ze de dialoog aan met klantgroepen", stelt Eduard Schaepman, algemeen directeur van Regus Benelux.
Bedrijven in de maakindustrie, financiële dienstverleners en gezondheidszorg zijn het minst vertegenwoordigd op sociale netwerksites.
Retailer gebruikt steeds vaker social media
Gepubliceerd op 9 juli 2010 om 00:00
Reacties 0