Steeds meer retailers zetten Twitter, Facebook en iPhone apps in, maar nog een te groot deel laat de mogelijkheden van deze media links liggen. Dat concludeert Jones Lang LaSalle in het onderzoek The End of Silent Retailing. Het onderzoek bekijkt hoe sociale netwerken de detailhandel mogelijkheden bieden om deel uit te maken van het echte leven van de consument.
“De komende tien jaar zal het adequaat inzetten van social media en locatiegebaseerde diensten uitgroeien tot een essentieel onderdeel van succesvolle winkelverkoop”, voorspelt Richard Dallinga van Jones Lang LaSalle. “Door een interactievere aanpak kunnen winkeliers hun relatie met de consument verder versterken. Ze zullen de controle over hun merken in zekere zin moeten afstaan aan de consument en hen in staat stellen merken verder vorm te geven. Op die manier krijgen de winkeliers meer inzicht in de transactiegewoontes van de consument.”
Hierdoor krijgen retailers toegang tot gedetailleerde informatie die hen helpt bij het bepalen van de manier waarop ze hun producten kunnen verkopen aan de individuele klant in plaats van aan het massapubliek, concludeert Dallinga. “In het komende decennium zal er een strijd ontstaan rondom het eigendom van deze consumenteninformatie. De winkeliers die zich de geavanceerde analysemethoden eigen weten te maken en intelligente inzichten uit deze gegevens weten te destilleren, zullen uiteindelijk de winnaars zijn.”
‘Social media essentieel voor retailer’
Gepubliceerd op 14 juli 2010 om 00:00
Reacties 0