Aanbod gezonde kinderproducten neemt toe

Steeds meer bedrijven gaan ertoe over verantwoorde producten voor kinderen te produceren. Magnum-ijs komt in meer light-varianten en de kunstmatige kleur- en smaakstoffen in onder meer Twister en Calippo zijn vervangen door natuurlijke ingredienten. Sisi doet de helft minder suiker in zijn frisdrank.De markt voor gezonde producten stijgt jaarlijks met 11%, zo becijfert levensmiddelenproducent Unilever. Dat wordt ook iets vaker in de reclame gecommuniceerd. En dat is nodig ook. Nog maar een klein deel van de jongeren denkt dat in reclame de waarheid wordt verteld, zo blijkt uit onderzoek van Qrius met Consumentenbond en KidsWeek. De meeste jongeren prikken door de reclame heen en vanaf ongeveer zes jaar wordt reclame als zodanig herkend. Maar naast reclame, wordt de jeugd ook benaderd via andere kanalen. Via spaarprogramma`s, merchandising en online gaming bereiken de adverteerders ook de kinderen en jongeren. Internet is een goed kanaal om neutrale voorlichting te geven. Op het net kunnen kinderen van alles opzoeken, zoals de samenstelling van producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!