'Bios toont alcoholreclames aan jongeren'

Minderjarigen zien in bioscopen regelmatig alcoholreclames. Hiermee overtreden alcoholfabrikanten hun eigen regels. Dat staat in het maandag verschenen rapport van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP).

Bij ruim vijftig procent van de films voor bezoekers van zes jaar en ouder werd alcoholreclame uitgezonden. Bij een derde van voorstellingen waarbij alcoholreclames werden uitgezonden was meer dan een kwart van de bezoekers naar schatting minderjarig. STAP wil dat voor alcoholcontrole in bioscopen dezelfde regels gelden worden als voor alcoholcontrole op radio en tv. Daar mogen voor 21.00 uur geen drankreclames worden uitgezonden. 

Voor het onderzoek bezochten STAP medewerkers in een maand tijd bijna 120 filmvoorstellingen in grote bioscopen in Amsterdam en Rotterdam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!