Huizensite Jaap heeft een eigen webshop gelanceerd waarop interieuraccessoires verkocht worden. Eigenaar van Jaap.nl, Telegraaf Media Nederland, hoopt hiermee haar woonsegment uit te breiden.
De woonwebwinkel richt zich op funshoppers. "Ongeveer tachtig procent van de bezoekers op onze site, hebben geen koopintentie. Dat zijn funshoppers die de komende twee jaar nog geen huis kopen. Ze zijn wel erg met wonen bezig", aldus Hans Voorn, directeur van Jaap.nl. Met de nieuwe site biedt Jaap.nl bezoekers een extra dienst en breidt Telegraaf Media Nederland zijn woonsegment uit.
De webwinkel is opgezet door Fonq, een e-commercebedrijf dat zelf rond de zeventig webwinkels beheert en nog eens drie dozijn winkels in opdracht van derden beheert. "Samen hebben we gekeken naar het profiel van de bezoekers van Jaap.nl, met name de funshoppers, en op basis daarvan is het assortiment bepaald", aldus Voorn. Het productmanagement, de logistiek en de bouw van de pagina is door Jaap.nl uitbesteed aan Fonq. Verkoop is op basis van commissie.
Jaap.nl start woonwebwinkel
Gepubliceerd op 19 juli 2010 om 00:00
Reacties 0