Pinpas weer vaker gebruikt

Boodschappen worden steeds vaker afgerekend met een pinpas. Van de honderd transacties in ons land worden er 38 gepind. Dat aantal lag vijf jaar terug nog op 23. Dat blijkt uit de maandag verschenen Monitor Consumptieve Toonbankbetalingen van Currence, eigenaar van de merknaam PIN.

Vooral bedragen boven de zeventien euro worden met de betaalpas betaald. In 2003 lag dat bedrag nog op 23 euro. Niettemin wordt ook voor kleinere bedragen steeds vaker gepind. Currence ziet daar flinke groeimogelijkheden.

De in 2007 ingezette campagne ‘Klein bedrag? Pinnen mag’ wordt gezien als aanjager van de verandering in het betaalgedrag. Veel winkeliers stopten daarbij met het in rekening brengen voor het pinnen van kleine bedragen. Dat leidde tot een toename in het pinnen. Ook zijn er de laatste jaren meer pinapparaten bijgekomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!