Australische consumenten spenderen dit jaar meer aan online producten, maar het gros van die omzet komt terecht bij buitenlandse retailers. “Dit komt doordat een aantal grote retailketens nog steeds niet actief is met een webwinkel, zoals Myer en David Jones”, meldt een onderzoeker van Frost & Sullivan. “Dit is totaal anders dan in de VS, waar Walmart en andere grote retailers wel degelijk online vertegenwoordigd zijn.”
De online retailuitgaven in het land down under stijgen dit jaar met 8,5 procent naar twaalf miljard Australische dollar, zo verwacht onderzoeksbureau Frost & Sullivan. Uit gegevens van PayPal blijkt dat veertig procent van alle online uitgaven in Australië terechtkomen bij overzeese websites, vooral in de VS.
Voor 2011 verwacht Frost & Sullivan een groei van 9,5 procent. 2012 en 2013 groeit de markt met respectievelijk tien en 10,5 procent. De onderzoekers verwachten dat de grootste spurt pas in 2014 zal komen, dan haalt de e-commerce markt een omzet van 17,7 miljard Australische dollar.
Australische retailer laat online geld liggen
Gepubliceerd op 20 juli 2010 om 00:00
Reacties 0