Burger King op vingers getikt

Burger King moet in Engeland een commercial van de buis halen omdat de burger op tv veel groter is dan in werkelijkheid. De burger die op televisie voorbijkomt, was volgens twee klanten niet de werkelijke burger. Hierop hebben de twee een klacht ingediend bij de Britse reclamecodecommissie.

Deze commissie kocht twee exemplaren van de zogenaamde Tendercrisp-burgers, nam de afmetingen op, en kwam tot de conclusie dat de burger in werkelijkheid minder hoog en minder dik is dan in het spotje. De grootte van de burger op televisie werd gemeten aan de hand van de handen van de man die hem opeet.

Het misleidende spotje mag hierdoor niet langer in zijn huidige vorm worden uitgezonden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!