De Sligro Food Group komt voor zowel zijn retail- als foodservicetak met het concept Eerlijk en Heerlijk. In dit concept kunnen klanten wanneer zij dit label zien producten selecteren op basis van de criteria biologisch, eerlijke handel, duurzaam en streekproduct.
Dit kondigde directievoorzitter Koen Slippens van Sligro Food Group vorige week aan bij de presentatie van de halfjaarcijfers. Momenteel heeft Sligro zo’n 1100 producten die onder de vier genoemde criteria vallen.
Met Eerlijk en Heerlijk wil het bedrijf onder een duidelijk label communiceren naar consumenten in supermarkten van EMTÉ en hun klanten in foodservice. Slippens meent dat daar met name in foodservice veel behoefte aan is. "Onze klanten willen het verhaal achter producten te vertellen. Bovendien worden grote tenders binnen foodservice al gebaseerd op de criteria van Eerlijk en Heerlijk. Soms worden die zelfs opgelegd, bijvoorbeeld bij de catering van ministeries. Ik geloof niet zo in het opleggen van beleid, maar meer in het overtuigen van mensen. Ik denk wel dat het een trend is die echt door gaat zetten, zei het iets minder extreem dan voorheen. Toen had je foute kip of goede kip, nu heb je ook kip met één ster van het Beter Leven-kenmerk.”
Eerlijk en Heerlijk zal vooral geprofileerd worden in de supermarkt en op internet. Zo kunnen klanten via de websites van Sligro een eigen selectie maken op basis van de vier criteria. Om een goede beoordeling van A-merkproducten te kunnen geven, maakt Sligro harde afspraken met leveranciers over het aanleveren van de productinformatie. Het label komt verder op verpakkingen van het eigen merk en op schapkaartjes bij betreffende producten te staan.
Sligro komt met Eerlijk en Heerlijk
Gepubliceerd op 26 juli 2010 om 00:00
Reacties 0