In RetailTrends 1 van dit jaar is onder de pijler FranchiseRecht de problematiek besproken van omzetprognoses in franchiserelaties. Franchisenemers kunnen franchisegevers aansprakelijk stellen als zij de beoogde omzetprognose niet halen. Maar dit kan niet zomaar. De klachtplicht kan hierbij uitkomst bieden, zo is te lezen in het julinummer van RetailTrends.
Omzetprognoses voor een nieuwe franchisevestiging worden regelmatig door een franchisegever aan een potentiële franchisenemer verstrekt zodat de franchisenemer een ondernemingsplan kan maken. Dat is vaak nodig om financieringen rond te krijgen. Op het moment dat de franchisenemer de begrote omzet niet haalt, wordt de franchisegever vaak aansprakelijk gesteld voor de door de franchisenemer geleden schade. In het artikel dat in RetailTrends 1 staat, werd aangegeven dat deze stelling dikwijls kort door de bocht is.
Lees het vervolg van dit artikel in het julinummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Klachtplicht kan franchisegever uitkomst bieden
Gepubliceerd op 26 juli 2010 om 00:00
Reacties 0