Wakker Dier mag campagne doorzetten

De Reclame Code Commissie heeft laten weten dat Wakker Dier door mag gaan met de radiospot tegen de 'kiloknallers' van C1000. De stichting wil met de radiospot aan de consument laten weten wat de gevolgen van goedkoop vlees zijn voor het dier.

''Het staat Wakker Dier in beginsel vrij haar mening over de vleesprijzen bij een met name genoemde supermarkt te noemen en de wijze waarop Wakker Dier dat in de onderhavige reclame doet, acht de commissie niet van dien aard, dat de reclame in strijd is met de Nederlandse Reclame Code'', aldus de RCC. 

De Reclame Code Commissie liet weten de kritiek van Wakker Dier op de vleesacties ''voldoende onderbouwd'' te vinden. Zo toonde Wakker Dier onder meer aan dat de supermarktketen zijn vlees deels uit Duitsland haalt, waar de wijze waarop varkens worden gehouden, in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Ook vond de stichting dat C1000 dieronvriendelijk consumptiegedrag aanmoedigd, vanwege het beperkte en prijzige aanbod van hun diervriendelijke, biologische vlees.

C1000 liet dinsdag weten door te gaan met de 'kiloknallers', ondanks de kritiek van Wakker Dier. Wel heeft de supermarktketen aangegeven ''nadrukkelijker dan voorheen'' zijn biologische producten te promoten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!