De Slegte kan geen koper vinden
Gepubliceerd op 3 september 2010 om 00:00
Geïnteresseerde partijen aasden vooral op de winkelpanden en hadden niet of nauwelijks affiniteit met het boekenvak. De Slegte zocht naar een strategische partner die zou kunnen helpen bij online boekenverkoop. De retailer heeft op dit terrein een forse concurrent in bol.com.
Een externe aandeelhouder bij De Slegte moet aan twee belangrijke voorwaarden voldoen, stelt De Kock. Een participant moet een uitgesproken visie hebben op de benutting van internet en bereid zijn het karakter van de boekhandel te bewaren. “Het is een honderd jaar oude onderneming met een eigen signatuur. Daar hecht de familie veel waarde aan.”
De Slegte is in Nederland marktleider in de tweedehands boekenverkoop. Daarnaast verkoopt de keten restvoorraden van uitgeverijen en sinds kort nieuwe boeken. De boekenformule heeft 250 medewerkers in dienst en telt achttien winkels in Nederland en België. De omzet in boekjaar 2007-2008 bedroeg 28 miljoen euro.
Reacties 0