Aldi verliest wederom terrein

Discountsupers hebben het zwaar. Zo geeft Aldi opnieuw flink terrein prijs en is Lidl de afgelopen twaalf maanden niet gegroeid. 

Dat blijkt uit nieuwe marktaandeelcijfers van onderzoeksbureau Nielsen. Aldi had het afgelopen jaar een marktaandeel van 7,8 procent. Een jaar eerder was dit nog 8,4 procent, terwijl het in 2006 zelfs nog 9,6 procent bedroeg. In de tussenliggende periode heeft Aldi tientallen nieuwe winkels geopend. Ook tijdens de recessie heeft  Aldi alleen maar verder ingeleverd. 

Wat ook opvalt is dat de opmars van Lidl tot stilstand is gekomen. Het afgelopen jaar nam Lidl 5,3 procent van de supermarktomzet voor zijn rekening. Het jaar daarvoor was dat hetzelfde percentage.

De groeiende actiedruk bij supermarkten is waarschijnlijk de basis voor het verlies van Aldi en de stilstand bij Lidl. Aanbiedingen verleiden de consument hun boodschappen bij de ‘duurdere’ supermarkten te doen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!