Omzet dierenspeciaalzaken onder druk

Consumenten houden steeds vaker de hand op de knip als zij een dierenspeciaalzaak bezoeken. Dat blijkt uit het Marketingrapport Dierenspeciaalzaken 2010 onderzoek van Van Es Marketing Services, waaraan ruim 320 winkels meededen.

Door de crisis kiest de consument voor goedkopere diervoeding en ook is de invloed van internet merkbaar op de omzet van de dierenwinkels, zo concludeert het onderzoeksbureau..

Naast de recessie speelt internet een steeds belangrijkere rol in de markt voor diervoeding en dierbenodigdheden. Bij de aankoop van bijvoorbeeld dure accessoires oriënteert de consument zich steeds intensiever. Daarnaast heeft ook ook de tweedehands handel een steeds grotere vinger in de pap. Hierdoor verwachten veel retailers een toenemende prijserosie, meer concurrentie en een dalende marge.

Van de dierenwinkels heeft 83 procent een website en 28 procent verkoopt producten online. Dat is goed voor een omzetaandeel van zes procent. Ongeveer achttien procent van de dierenspeciaalzaken die online producten verkopen behaalt meer omzet via de online verkoop dan via de fysieke winkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!