Ziggo is zich momenteel aan het ontpoppen van een pure ‘kabelaar’ tot een communicatie- en mediabedrijf. Hiermee wil het bedrijf dichter bij de consument komen. Om dat te bereiken opende half maart van dit jaar de eerste Ziggo Studio haar deuren in Zwolle, op 2 september gevolgd door een vestiging in Utrecht.
In de Studio’s is veel aandacht voor beleving en digital signage, dat in nauwe samenwerking met n-store is opgezet. “De Ziggo Studio is geen doorsnee winkel”, meent Martijn Jonker, corporate communicatiemanager van Ziggo. “Het is de plek waar we het merk Ziggo dichter bij de consument willen brengen.”
Jonker legt uit dat het concept op drie pijlers steunt: “Ten eerste draait de Studio om het geven van service en informatie. We willen onze klanten laten ervaren hoe ze onze producten en diensten optimaal kunnen gebruiken. Daarom geven we voorlichting en productdemonstraties, afgestemd op de behoefte van de klant. Ten tweede draait het om sales. Klanten kunnen onze bestaande services, diensten en producten uiteraard aanschaffen, of die van onze (content) partners. Wel staat in de verkoop de adviserende en persoonlijke benadering centraal. Ten derde is beleving een belangrijke en onderscheidende pijler.”
Lees het gehele artikel in het septembernummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Ziggo zoekt consument op
Gepubliceerd op 13 september 2010 om 00:00
Reacties 0