Christenen hekelen supermarkt-actie

De nieuwe verzamelactie van C1000 is diverse christelijke gemeenschappen in het verkeerde keelgat geschoten. De schijfjes met afbeeldingen van magische wezen zijn volgens hen occult en onverantwoord als speelgoed. Dat meldt de Telegraaf vandaag.

Klanten van de supermarktketen krijgen sinds gisteren bij elke tien euro aan boodschappen een van de 45 verschillende Dungans, die zijn geïnspireerd door de populaire televisieserie Avatar.

Een supermarkt in Veenendaal heeft de schijfjes inmiddels vervangen voor andere speeltjes. “Zeker christenen hebben er moeite mee. Wij deelden die bezorgdheid en hebben onze verantwoordelijkheid genomen”, aldus supermarkteigenaar Kees Huibers.

Ook worden mensen via mail opgeroepen de schijfjes niet aan te nemen. Vooral de tv-reclame wordt als schokkend ervaren. "Kinderen veranderen in het Dungan-karakter, de demon, die ze hebben gekozen. Deze kwade geesten gaan vechten, door de kinderen heen. Het is walgelijk", aldus de christelijke website Rejoicenow.nl. "We moeten ozne kinderen beschermen."

De klachten zijn bekend bij het hoofdkantoor van C1000. “We weten dat het gevoelig ligt in christelijke kringen. Het is niet de bedoeling te shockeren. De Dungans moeten worden gezien als fantasiewereld”, aldus woordvoerder Rianne van Beek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!