Populariteit 3D-televisie stijgt

Er worden steeds meer 3D-televisies verkocht in Nederland. Veel consumenten raken ontmoedigd door kijkervaringen met een 3D-bril, maar winkeliers zien de vraag naar de technisch geavanceerde toestellen echter stijgen, zo blijkt uit onderzoek van Tweakers.net.

Tijdens een rondgang langs verschillende elektronicawinkels als It’s Electronics, Modern.nl, BCC en Expert bleek dat de vraag naar 3D-tv’s bij deze winkels boven verwachting is. Ook zijn er steeds meer consumenten die doelgericht zoeken naar een 3D-toestel.

Hierdoor heeft winkelketen It’s besloten haar 110 vestigingen om te bouwen zodat de consument in deze winkels het 3D-televisiekijken kan ervaren. “We hebben veel hits op de pagina’s met 3D-toestellen”, zegt Niels Aben, e-commercemanager bij It’s en Modern.nl. Volgens hem worden deze pagina’s drie keer vaker bekeken dan de pagina’s met het aanbod van gewone televisies. “Ook de duur dat mensen op de pagina’s met 3D-televisies blijven hangen, ligt fors hoger.”

De winkeliers zien de vraag naar de 3D-toestellen stijgen door twee factoren. Enerzijds zakt de prijs van de tv’s doordat het aanbod van dergelijke televisies binnenkort wordt uitgebreid. Anderzijds doet 3D het goed in de bioscopen en experimenteren de Nederlandse omroepen ermee.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!