Er worden steeds meer 3D-televisies verkocht in Nederland. Veel consumenten raken ontmoedigd door kijkervaringen met een 3D-bril, maar winkeliers zien de vraag naar de technisch geavanceerde toestellen echter stijgen, zo blijkt uit onderzoek van Tweakers.net.
Tijdens een rondgang langs verschillende elektronicawinkels als It’s Electronics, Modern.nl, BCC en Expert bleek dat de vraag naar 3D-tv’s bij deze winkels boven verwachting is. Ook zijn er steeds meer consumenten die doelgericht zoeken naar een 3D-toestel.
Hierdoor heeft winkelketen It’s besloten haar 110 vestigingen om te bouwen zodat de consument in deze winkels het 3D-televisiekijken kan ervaren. “We hebben veel hits op de pagina’s met 3D-toestellen”, zegt Niels Aben, e-commercemanager bij It’s en Modern.nl. Volgens hem worden deze pagina’s drie keer vaker bekeken dan de pagina’s met het aanbod van gewone televisies. “Ook de duur dat mensen op de pagina’s met 3D-televisies blijven hangen, ligt fors hoger.”
De winkeliers zien de vraag naar de 3D-toestellen stijgen door twee factoren. Enerzijds zakt de prijs van de tv’s doordat het aanbod van dergelijke televisies binnenkort wordt uitgebreid. Anderzijds doet 3D het goed in de bioscopen en experimenteren de Nederlandse omroepen ermee.
Populariteit 3D-televisie stijgt
Gepubliceerd op 14 september 2010 om 00:00
Reacties 0