Retailers die in de wereld van m-commerce stappen moeten het continu veranderende landschap en de wens van hun klanten duidelijk in beeld hebben. Dat is de mening van Tom Davis, vice president e-commerce bij fashion retailer Kenneth Cole.
Toen Davis afgelopen april een kijkje nam in de e-commerce statistieken van Kenneth Cole zag hij tot zijn grote verbazing dat 1,5 procent van de aankopen gedaan werden op een mobiele telefoon. "En als je weet hoe moeilijk onze site draait op een mobiele telefoon, is dat ontzettend veel", aldus Davis.
Hierop anticipeerde Davis door snel een geoptimaliseerde site voor mobiele shoppers te laten ontwikkelen. Afgelopen juli lanceerde Kenneth Cole in samenwerking met Usablenet Inc. zijn mobiele webwinkel. "We hebben uitgebreid gekeken naar de mogelijkheden van m-commerce en de wensen van de klant."
Kenneth Cole heeft de afgelopen twee maanden alle signalen die zij zagen op hun mobiele site gebruikt om hun strategie op m-commerce gebied vast te stellen voor de komende twee jaar. "Het mobiele landschap verandert de komende tijd zo vaak en zo snel dat we direct willen anticiperen op deze veranderingen", aldus Davis.
Voorlopig houdt Kenneth Cole zijn mobiele webshop simpel en clean. "Maar dit zal de komende periode veranderen, wanneer het mobiele internet sneller wordt en de toestellen meer gegevens kunnen verwerken", meent Davis.
'Retailer moet m-commerce markt analyseren'
Gepubliceerd op 14 september 2010 om 00:00
Reacties 0