McDonald’s aan schandpaal genageld

Een man ligt in een doodskist met een hamburger in zijn hand. Dat beeld is afkomstig uit een commercial gemaakt door non-profit organisatie Physicians Committee for Responsible Medicine. De boodschap is duidelijk: de organisatie houdt fastfoodketen McDonald's verantwoordelijk voor de vele doden door hartfalen in Washington DC, de hoofdstad van de Verenigde Staten.

Het spotje eindigt met het verschijnen van de welbekende McDonald's 'M' aan het voeteneind van de man. Ook is de tekst 'I was lovin' it' hier te zien, een persiflage op de slogan van de Amerikaanse fastfoodketen. De non-profit organisatie biedt ook een oplossing: word vegetariër.

De reclamespot wordt vanaf morgen uitgezonden in Washington. De stad heeft het hoogste aantal fastfoodrestaurants per vierkante kilometer. Jaarlijks sterven er vijftienhonderd mensen aan hartfalen in de hoofdstad en haar omstreken. De organisatie achter het spotje ziet hier een verband in.

The Wall Street Journal schrijft dat er ook plannen zijn het spotje uit te zenden in Los Angeles en Chicago. De Amerikaanse belangenvereniging voor restaurants, de National Restaurant Association, noemt het spotje bangmakerij. McDonald's laat in een reactie weten een afgewogen menu te hanteren dat ruimte laat voor de consument om gezonde keuzes te maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!