Woonwarenhuis Woonexpress gaat de strijd aan met concurrent IKEA. Een nieuwe reclamecampagne van het bedrijf – uit de koker van reclamebureau Pluspoint - haakt hier op in.
Het Nederlandse woonwarenhuis spoort de consument aan 'Die Zweedse ballentent' te vergeten. Een plaatje waarop een bitterbal met een Nederlands vlaggetje te zien is ondersteunt deze uitspraak. Met de leus 'Kill Billy' wil het bedrijf de populaire IKEA-boekenkast Billy doen vergeten. Volgens hen is de Woonexpress-variant Sluis een goedkoper alternatief.
Marketingdeskundigen betwijfelen of de reclamecampagne succes gaat oogsten. Zij stellen dat IKEA een sterk merk is gestoeld op het feit dat winkelen bij IKEA een beleving is. Veel consumenten zijn daaraan gehecht. Dezelfde experts zeggen ook dat de nieuwe campagne van Woonexpress wel veel naamsbekendheid genereert.
IKEA lijkt niet onder de indruk van de campagne van hun branchegenoot. “We wensen ze veel succes”, aldus IKEA-woordvoerder Ellen van den Boomgaard. “We gaan er wel een keer kijken, nemen we een lekker gehaktballetje voor ze mee.”
Woonexpress gaat IKEA te lijf
Gepubliceerd op 15 september 2010 om 00:00
Reacties 0