'KPN en Vodafone misleiden klant'

Telecombedrijven KPN en Vodafone maken er een potje van. Volgens marketingexpert Max Kohnstamm van opleidingsinstituut SRM misleiden zij hun klanten door sinds enige tijd telefoongesprekken altijd naar boven af te ronden zonder dat duidelijk te vermelden.

SRM dient vandaag tegen zowel KPN als Vodafone een klacht in bij de Reclame Code Commissie. KPN wordt bovendien gedagvaard. Voor een gesprek van bijvoorbeeld een seconde, wordt een minuut aan belkosten afgerekend, zegt Kohnstamm tegen NU.nl.

Volgens SRM stijgen de kosten voor telefoongebruikers door deze manier van rekenen met veertig procent ten opzichte van de kosten van het feitelijke belgedrag. Deze vorm van het in rekening brengen van telefoonkosten wordt internationaal ‘smart pricing’ genoemd.

‘Smart pricing’ is niet verboden, maar bij wet is vastgelegd dat er duidelijk moet worden vermeld hoe dergelijke kosten worden berekend. “En dat gebeurt niet”, aldus Kohnstamm. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!