‘Bouwmarkt moet vrouwvriendelijker’

De Nederlandse vrouw is steeds vaker al klussend in en om het huis te vinden. Voor klusadvies kloppen ze vaker bij een bouwmarkt aan dan bij hun partner. Dit blijkt uit onderzoek door De Vos & Jansen op initiatief van bouwmarktketen Hornbach.

Het onderzoek laat zien dat de man terrein verliest wat betreft klussen. Volgens één op de vier vrouwen is het daarom tijd voor de bouwmarkten om wat vrouwvriendelijker te worden, zo blijkt uit het onderzoek. Hoe ze dit moeten doen weten de vrouwen ook: ze willen advies van vakmensen en interieurstylisten.

Bijna veertig procent van de vrouwen legt tapijt, 22 procent betegelt vloeren en of muren en zeventien procent doet er ook stuukwerk bij. Toch wil de Nederlandse vrouw meer: zelf de badkamer renoveren bijvoorbeeld. Één op de tien vrouwen heeft dit hoog op haar verlanglijstje.

Om duidelijk te maken dat Hornbach de vrouw als volwaardige klusser ziet start de formule deze week met de campagne 'Women at Work'. Directeur Evert de Goede benadrukt dit: ”Bij ons vind je geen bloemetjesgereedschap of roze werkhandschoenen. De echte klusvrouw moet niet onderschat worden. Daarom organiseren we de komende maanden tal van ludieke acties.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!