Lingerieketen Hunkemöller gaat samenwerken met de creatieve bureaus Creneau International en SSSS & Orchestra om zich duidelijker te profileren als merk. Dat schrijft Fashion United online. De bureaus zullen een nieuw logo, nieuw interieur en een nieuwe reclame campagne ontwikkelen voor het merk. Tevens zullen de richtlijnen voor grafische vormgeving van Hunkemöller gaan veranderen.
Met de nieuwe koers wil Hunkemöller, opgericht in 1886 en inmiddels onderdeel van Maxeda, haar identiteit en uitstraling naar een hoger niveau tillen. “We zijn meer dan alleen een lingerieretailer,” aldus Adriana Hoppenbrouwer, hoofd marketing bij het lingeriemerk. “Het design van onze collecties hebben wij in eigen huis. Nu zijn we van plan om de uitstraling van het merk te versterken.”
Gevolg van de nieuwe samenwerkingen is dat vaste fotograaf Jan Francis Vleeshouwer afscheid neemt van Hunkemöller. Zes jaar maakte hij foto’s van de lingerie. Deze maand is zijn laatste werk te zien.
De eerste winkel van de kersverse Hunkemöllerformule zal 18 november openen op de Lijnbaan in Rotterdam. Momenteel heeft het Nederlandse lingeriemerk 480 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Spanje, Rusland, Polen, Saoedi-Arabië, Koeweit, Egypte, Aruba, Curaçao, en Sint-Maarten.
Hunkemöller zet nieuwe koers in
Gepubliceerd op 20 september 2010 om 00:00
Reacties 0