Walmart wil klanten terug

Het Amerikaanse retailconcern Walmart wil het verlies van klanten dat zij lijdt door het grote aantal geschrapte producten weer rechtzetten. Dat zei ceo Bill Simon in een presentatie voor investeerders, zo schrijft Mediapost.com. Met name de hoge brandstofprijzen spelen een grote rol in de plannen.

"Wanneer klanten niet zeker zijn dat we een product hebben, dan kan aan onze 'one-stop-shopping'-belofte niet worden voldaan", aldus Simon in de presentatie. "Met de hoge brandstofprijzen werkt dat in ons nadeel; klanten zullen ook een andere winkel moeten bezoeken. Wanneer we alles hebben wat shoppers willen, werken de hoge brandstofprijzen juist in ons voordeel."

Volgens de ceo was het een verkeerde keuze om te focussen op de waarde van één product, terwijl de omzet van een volle winkelwagen veel belangrijker blijkt te zijn. "Wanneer je het assortiment kleiner maakt, zoals wij deden, en je focust op één item, dan is het moeilijk om te winnen. Onze concurrentie heeft de producten wél, die wij hebben geschrapt", aldus Simon. "Juist in tijden van recessie moeten wij ons houden aan onze beloftes. Klanten hebben ons nu meer nodig dan ooit."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!