Telecommerk Ben opende vorige week zijn eerst pop-up store. De locatie was een opvallende: op de Rotterdamse Euromast. Ben wilde met deze ludieke actie de introductie van Ben prepaid vieren.
Met ingang van deze week zullen consumenten door het hele land de tijdelijke winkels van Ben tegenkomen. Daarnaast is Ben vanaf 20 september niet langer alleen online verkrijgbaar, maar ook in diverse telecomwinkels. “Ben prepaid is bellen en sms’en vanaf negen cent per minuut/sms waar concurrenten tot 35 cent rekenen voor bellen”, zo meldt Ben in een persbericht.
Met de introductie van prepaid bellen en sms’en wil Ben prepaidbellers wakker schudden. Uit onderzoek van Ruigrok Netpanel dat Ben ter gelegenheid van de introductie van Ben vrij liet uitvoeren onder 637 respondenten die prepaid bellen, blijkt dat ruim een op de drie Nederlanders (40 procent) prepaid belt. En vaak is dit een heel bewuste keuze omdat ze heel weinig bellen (33 procent) en ze de kosten onder controle willen houden (26 procent).
Desondanks weten de meeste prepaidbellers niet wat ze per minuut en per sms betalen. Een ruime meerderheid (87 procent) van de Nederlandse prepaidbellers bij de grote aanbieders weet niet hoeveel de gesprekskosten per minuut zijn bij hun huidige provider.
Ben opent pop-up winkels
Gepubliceerd op 22 september 2010 om 00:00
Reacties 0