Unilever doet tomatentak Brazilië van de hand

Levensmiddelenproducent Unilever ziet geen brood meer in het maken van tomatenproducten in Brazilië. Daarom verkoopt het concern deze tomatenactiviteiten aan Cargill voor 260 miljoen euro.

Wel blijft Unilever actief met de verkoop van tomatenproducten aan supermarktketens en andere foodservicebedrijven. Cargill zal deze producten voor Unilever maken.

De verkoop omvat de merken Pomarola, Tarantella, Elefante, Extratomato, Pomodoro en een productiefaciliteit in Goiania. “Deze transactie is in lijn met de strategie onze portfolio te versterken met sterke wereldwijde groepen”, aldus Kees Kruythoff van Unilever Brazil vrijdag. “Dit biedt ook de kans onze relatie met een leidende leverancier als Cargill verder te versterken, terwijl beide bedrijven hun relatie met de retail en groothandel in Brazilië continueren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!