Telegraaf Media Groep (TMG) neemt alle aandelen van Hyves over. Op die manier hoopt het bedrijf haar positie als grootste multimediale uitgever van Nederland te versterken. Dat meldt Adformatie op haar site.
Sociale netwerken nemen een steeds belangrijkere rol in in het oriëntatie- en koopproces van consumenten. Dat vergroot volgens het mediaconcern de aantrekkingskracht voor adverteerders.De overname zal ook TMG’s groei versnellen in de mediatijdbesteding van consumenten. Hyves en TMG realiseren een gecombineerd netto maandbereik van 8,5 miljoen Nederlanders van dertien jaar en ouder. TMG noemt de toevoeging van Hyves aan het portfolio daarom ‘een grote stap naar marktleiderschap op de internetmarkt in Nederland.’
Een belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat het specifieke karakter en de eigen identiteit van Hyves behouden blijven. Het zittende management blijft aan. Hyves verwacht in 2010 met ongeveer 140 fte een omzet te behalen van circa 20 miljoen euro.
De overname van Hyves wordt door TMG uit eigen middelen voldaan en heeft volgens het bedrijf een positief effect op de winst per aandeel van TMG. De overname is nog onder voorbehoud van een advies van de Centrale Ondernemingsraad van TMG.
Telegraaf neemt Hyves over
Gepubliceerd op 2 november 2010 om 00:00
Reacties 0