AH brengt allergiescanner terug

Albert Heijn gaat in één van haar filialen een allergiescanner testen. Klanten van het filiaal in Huizen moeten bij de servicebalie eenmalig aangeven waarvoor zij allergisch zijn. De informatie wordt opgeslagen op de bonuskaart en vervolgens op een zelfscanner gezet. Bij het scannen van de barcodes van producten, meldt de display van de scanner of het product allergenen bevat, of ‘veilig’ is. De test duurt negen maanden. Bij succes wordt de allergiescanner uitgerold in meer winkels.

Albert Heijn meldt in het Algemeen Dagblad dat consumenten met allergieën nu vaak boodschappen doen bij natuurwinkels. AH denkt aantrekkelijker te worden voor die groep, wanneer het zelf meer en betere informatie over allergenen gaat verschaffen. In 2008 testte Albert Heijn in de AH XL in Zaandam ook al een hulpmiddel voor klanten met een voedselallergie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!