Walmart en Vente-privee hebben initiatieven ontplooid die zijn afgeleid van groepskortingsites als Groupon. De Amerikaanse retailgigant en pionier op het gebied van online private sales hebben de sites CrowdSaver en Rosedeal en aangekondigd. Dat schrijft Twinklemagazine.nl.
Het succes van Groupon en andere sites die groepskortingen verstrekken is niet onopgemerkt gebleven. Groupon werd door Forbes al betiteld als het ‘jongste miljardenbedrijf ooit’ en ook concurrent LivingSocial timmert internationaal aan de weg.
Vente-privee.com, dat merkartikelen verkoopt in korte sales, heeft een nieuw concept aangekondigd dat sterk is geïnspireerd op Groupon. Op Rosedeal, zoals de site heet, kunnen kortingsbonnen die bij een retailer vijftig euro kosten, voor de helft over de toonbank gaan.
Walmart ontwikkelde het nieuwe discountconcept CrowdSaver op Facebook. Pas als voldoende Walmart fans daar hun waardering uiten voor een aanbieding, wordt die van kracht. “We’re putting you in charge of lower prices”, aldus Wal-Mart.
Walmart haakt in op succes Groupon
Gepubliceerd op 3 november 2010 om 00:00
Reacties 0