Biologische producten zijn steeds meer in trek. Een op de vier Nederlanders koopt meer biologische producten dan vorig jaar. Een kleiner deel, zes procent, is minder biologische producten gaan kopen. Dat blijkt uit een onderzoek van Jumbo supermarkten onder bijna 1800 consumenten.
Er worden vooral meer producten verkocht doordat de verkoop van biologische producten is uitgebreid. Ook geeft 26 procent van de ondervraagden aan het belangrijk te vinden om biologische producten te kopen.
“Als de keuze te gering is, zullen consumenten deze producten minder snel kopen”, aldus formuledirecteur Colette Cloosterman - van Eerd van Jumbo. “Hier spelen we met ons assortiment op in. Door ons aanbod van ruim 32.000 producten kunnen klanten voor al hun boodschappen bij ons terecht.”
In het onderzoek werd verder de bekendheid van de verschillende keurmerken onder de loep genomen. ‘Kies bewust’ is het bekendst: 96 procent van de ondervraagden herkende dit keurmerk, gevolgd door Max Havelaar (88 procent).
De groene/ecologische keurmerken zoals Demeter, Milieukeur en Groenlabelkas worden veel minder herkend: dit geldt voor ruim driekwart van de consumenten. Het meest gekochte keurmerk is ‘Kies Bewust’.
‘Consument koopt meer bio-producten’
Gepubliceerd op 5 november 2010 om 00:00
Reacties 0