Unilever verhoogt prijzen

Unilever gaat volgend jaar de prijzen van zijn producten verhogen om zo de brutomarge op peil te houden. Deze prijsverhogingen moeten de verwachte stijgingen van de grondstofprijzen compenseren. Dit liet de nieuwe financiële  topman Jean-Marc Huet weten bij de presentatie van de cijfers van het derde kwartaal. Analisten gaan uit van een prijsverhoging met circa twee procent.

Unilever moest het afgelopen kwartaal al 1,5 procent inleveren op de marge. Toch wist het bedrijf dankzij lagere marketingkosten en een besparing op de indirecte kosten de brutomarge met 0,20 procent te verbeteren.

Topman Paul Polman liet weten dat per regio en per product gekeken wordt wat de concurrentie doet, voordat de prijzen worden verhoogd. In opkomende markten, waar Unilever 52 procent van de omzet vandaan haalt, heeft het bedrijf vooral met lokale concurrentie te maken. Wanneer deze partijen niet meegaan in de prijsverhogingen loopt Unilever het risico marktaandeel te verliezen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!