Heineken wil Europese groei stimuleren door zijn investeringen te verschuiven naar de retailmarkt. Verder gaat de brouwer focussen op innovaties, zoals de uitbreiding van de cideractiviteiten. Dit heeft directeur Jean Francois van Boxmeer laten weten.
"Wereldwijd wil Heineken de omzet uit innovaties in 2020 verdubbelen naar zes procent van het huidige niveau van drie procent", aldus cco Alexis Nasard. Nasard is afgelopen februari tot coo benoemd en is aangetrokken van Procter & Gamble om het gat met producenten als Unilever en datzelfde P&G te verkleinen.
Nasard wil groei realiseren door de merkwaarde te verhogen en de bierschappen in supers meer uitstraling te geven. Hiermee wil hij ruimte voor prijsverhogingen realiseren, omdat consumenten er meer voor willen betalen.
Bovengenoemde punten moeten zorgen voor zestig procent van de toekomstige omzetgroei, terwijl geografische expansie, zoals in Mexico en India, verantwoordelijk moet worden voor dertig procent.
Heineken investeert in retailmarkt
Gepubliceerd op 8 november 2010 om 00:00
Reacties 0