Frans Fredrix denkt dat er in de toekomst in Nederland nog maar plaats is voor tien supermarktformules. Dat meldt het Financieel Dagblad.
De voormalig directeur van inkooporganisatie Superunie meent dat er in de toekomst een eredivisie met tien formules overblijft, de anderen zullen sneuvelen.
De voorspelling van Fredrix maakt deel uit van een artikel over het rapport van de Rabobank. De bank stelt dat het succes van de omgebouwde Super de Boer-winkels van Jumbo zal leiden tot een afname van het marktaandeel van Albert Heijn. Jumbo zou een omzetgroei van meer dan dertig procent hebben.
Volgens Fredrix zorgen de voormalige winkels van Super de Boer voor een dalende omzet bij AH. “De omgebouwde winkels vreten direct in op de omzet van Albert Heijn.” Dat Albert Heijn hierop zal reageren met nieuwe prijsverlagingen, wordt niet uitgesloten. Fredrix, mede-eigenaar van het adviesbureau Foodsource, denkt dat Albert Heijn gezond genoeg is om de prijzen te laten zakken. “Het is de meest winstgevende supermarkt van het land. Ik weet niet of ze verder in prijs willen zakken, maar het kan wel.”
Eerder: Jumbo trekt klanten weg bij AH
'Slechts plek voor tien supermarktformules'
Gepubliceerd op 8 november 2010 om 00:00
Reacties 0