Duurzame koffie wint terrein in Nederland. Bijna de helft van alle koffie in ons land is van duurzame herkomst. De Koninklijke Nederlandse vereniging van Koffie en Thee (KNVKT) wil dat in 2015 driekwart van het gehele koffieaanbod zogenaamd eerlijk is.
Zestig procent van de verkoop van koffie in ons land gaat via supermarkten. Gemiddeld komen de supermarkten tot een duurzaamheidpercentage van 34 procent. Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd rapport Zuivere Koffie van Oxfam Novib, die hiervoor tien supermarkten onderzocht.
Albert Heijn loopt voorop met 56 procent duurzame koffie in het schap. C1000 en Jumbo volgen met respectievelijk 49 en 47 procent. Hekkensluiter is Aldi. De discounter verkoopt liefst acht procent van de koffie in Nederland, maar heeft geen enkel duurzaam koffieproduct in het assortiment.
Consument drinkt vaker eerlijke koffie
Gepubliceerd op 10 november 2010 om 00:00
Reacties 0