Strijd supers steeds heftiger

De concurrentiestrijd tussen supermarkten in ons land wordt almaar heviger. De prijzenoorlog tussen de ketens is ondertussen een promotieoorlog geworden. Dat zegt directeur onderzoek Marcel van Aalst van de EFMI Business School.

Het aanhoudende gevecht tussen de supermarkten leidt wel tot druk bij de fabrikanten. De retailers eisen steeds lagere inkoopprijzen. De supermarktketens houden elkaar nauwlettend in de gaten, stelt de directeur.

Aanbiedingen vormen een steeds groter deel van de totale supermarktomzet. In de eerste twintig weken van dit jaar was dat 16,4 procent, tegenover 13,7 procent in dezelfde periode een jaar terug.

Acties blinken niet uit in originaliteit. “Supermarkten doen aan landje pik. Ze nemen acties van elkaar over”, aldus Van Aalst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!