De gemoederen tussen de reisbranche en zoekmachine Google lopen steeds hoger op. De sector is sterk afhankelijk van de zoekmachine en zij vreest dat Google hen op korte termijn het gras onder de voeten wegmaait.
Thuiswinkel.org luidt namens de reisbranche de noodklok, en meldt dat het ‘Google-probleem’ de reisbranche overstijgt. “Het gaat alle webwinkeliers aan”, aldus Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen. “Veel van onze leden maken zich zorgen over de dominante positie van Google. Net als dat destijds het geval was bij Microsoft.”
Nu het probleem is geconstateerd wil Thuiswinkel.org het op de kaart zetten en met Google in gesprek. “De volgende stap zou dan op Europees niveau zijn en als het nodig is vragen we om maatregelen, net zoals dat destijds bij Microsoft is gebeurd.''
Touroperators en reisbureaus voelen de macht van Google al in de portemonnee. De prijzen voor advertenties schieten omhoog, maar niet gevonden worden op de site is nog veel duurder.
‘Google-probleem gaat op voor alle webwinkeliers’
Gepubliceerd op 15 november 2010 om 00:00
Reacties 0