Retailgigant Best Buy wil nieuwe technologieën dichter bij de klanten brengen. De retailer herontwerpt daarom haar winkels in Las Vegas, Pittsburgh en New Mexico.
Binnen de 27 vernieuwde winkels worden de consumenten via een rode loper naar het midden van de winkel gebracht. Hier staan tafels die zich richten op iPhone-applicaties, Android-functies en de 4G experience. Klanten kunnen daarop zien welke telefoonapplicaties er zijn, hoe Google televisie werkt en welke draadloze routers men kan onderscheiden.
"Er zijn zoveel mogelijkheden met de nieuwe apparaten dat mensen door de bomen het bos niet meer zien", zegt Carolyn Aberman, senior pr-manager van het bedrijf. Elke tafel wordt daarom bemand door tenminste één werknemer om klanten te helpen.
Naast de drie centrale tafels worden vijf interactieve stations met barkrukken en witte werkbladen geplaatst. Elk van deze is ontworpen om een andere technologie aan te tonen, die door werknemers wordt gedemonstreerd.
Best Buy's computerspecialist Travis Morgan geeft aan dat de demonstraties een positief effect kunnen hebben op de verkoop, maar dat deze in eerste instantie vooral veel nieuwsgierige klanten zullen trekken.
Best Buy brengt technologie aan de man
Gepubliceerd op 15 november 2010 om 00:00
Reacties 0