Britse retailers kijken massaal over de grens

De Britse retailmarkt is verzadigd. Dat meldt het Britse dagblad The Telegraph. Omdat investeerders groei willen zien is de druk om naar het buitenland uit te breiden voor veel retailers groot.

Terwijl ongunstige economische omstandigheden het enthousiasme van consumenten aan banden hebben gelegd, wordt er van Britse detailhandelaren een stijging in de verkoopcijfers verwacht. Veel Britse retailers zoeken deze groei daarom in het buitenland. Zowel Sainsbury en Marks & Spencer gaven eerder al aan winkels te openen in India en China. Ook vestigt M & S zich opnieuw in Europa.

Overzeese expansie is niets nieuws. Zowel Sainsbury en M&S hebben al zich al eerder in het buitenland gevestigd, met weinig succes van dien. Gevolg daarvan was dat beurskoersen daalden wanneer detailhandelaren spraken over hun buitenlandse ambities. Volgens de krant zijn de beleggers deze dagen optimistischer. Door de toenemende internationalisering van retailers en kapitaalmarkten is het vertrouwen in overzeese expansie groter.

Niet alleen Britse retailers zoeken hun successen in het buitenland, ook het Spaanse Inditex (Zara en Bershka) en het Zweedse Hennes & Mauritz verspreiden zich in een mum van tijd over heel Europa. Door de aantrekkingskracht van opkomende economieën met een jonge bevolking en een groeiende welvaart, zijn retailers bereid om naar het buitenland te verhuizen. "Retailers die zich vestigen in een opkomende markt, hebben daar zeker zo’n tien tot vijftien jaar profijt van”, aldus Trevor Bish Jones chief operating officer van United Electronics

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!